رزرو هتل استانبول و قوانین مربوط به آن

1.با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل ، امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر وجود ندارد و جهت اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود، لذا کلیه اطلاعات ورودی توسط مسافر از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و شماره پاسپورت به صورت صحیح و دقیق وارد شود. در صورت عدم تطابق نام مسافر در واچر هتل و پاسپورت، مسافر پذیرش نخواهد شد.

2.اتاق رزرو شده از سوی مسافر غیر قابل انتقال به غیر است. مبنای تحویل اتاق به مسافر اطلاعات ثبت شده توسط کارگزار است. در صورت عدم تطابق اطلاعات افراد با اطلاعات ثبت شده، مسافر پذیرش نخواهد شد.

3.در زمان رزرو هتل استانبول توسط مسافر ممکن است به دلیل زمان صرف شده، ظرفیت هتل و اتاق منتخب مسافر به وسیله دیگر مسافرین تکمیل گردد. اگر این اتفاق پس از کسر وجه از حساب مسافر حاصل شود وجه پرداخت شده به حساب ایشان بازگردانده خواهد شد و مسافر می‌تواند مجددا برای خرید هتل دیگری اقدام نماید. بدیهی است کسر مبلغ از حساب مسافر به منزله ی رزرو قطعی نیست.وجه به حساب شخص واریز کننده برگشت داده میشود.

4. چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مربوط به کنسلی هتل و تاخیر و یا تعجیل به عهده مسافرین محترم است.

5.ترانسفر رفت و برگشت از فرودگاه جدید استانبول با هماهنگی رایگان است و فرودگاه صبیحا شامل هزینه اضافه میباشد.

6.هنگام رسیدن در فرودگاه ترانسفر مدت زمان مشخصی حدود 1 ساعت منتظر مسافرین عزیز میباشد و به دلیل بودن مسافران دیگر در ترانسفر سعی کنید بلافاصله بعد از گرفتن چمدان به محل مشخص شده از سوی کارگزار بروید.در صورت جا ماندن از ترانسفر کارگزار مسئولیتی از این بابت ندارد.

7.ترانسفر رفت و برگشت از فرودگاه های استانبول بصورت گروهی توسط خودرو های 6 نفره یا اتویوس میباشد و در صورت تمایل به رزرو ترانسفر شخصی بصورت وی آی پی باید هنگام رزرو هتل با کارگزار هماهنگ کنید.

نکته:در خصوص ترانسفر برگشت به دلیل عمومی بودن ترانسفر در ساعت اعلام شده توسط تور لیدر آماده ترک هتل باشید . ترانسفر برگشت با توجه به ترافیک مسیر و زمان مورد نیاز  برای سوار کردن مسافران دیگر هتل ها همچنین رسیدن مسافر 3 ساعت قبل از پرواز برنامه ریزی مینماید.در صورت جا ماندن از ترانسفر مسئولیتی به عهده کارگزار نمیباشد.

8.ساعت ورود و خروج به اتاق‌های هتل بر اساس قوانین ساعت 14 ورود و ساعت 12 خروج میباشد ،مسافران محترم در آن ساعت‌ها ملزم به دریافت و یا ترک اتاق‌ها هستند.در مورد آگاهی از ساعت دقیق ورود به هتل با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

نکته: در صورت تحویل اتاق دیرتر از ساعت موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نخواهد شد.

9.رزرو اتاق‌های 3 تخته با توجه به شرایط اتاق‌های هر هتل متفاوت است. ممکن است برخی از اتاق‌های سه تخته جزء اتاق‌های دو نفره بایک تخت اضافه باشند . توجه داشته باشید تا اتاقی انتخاب نمایید که در نام اتاق عبارت “تریپل”(اتاق سه تخته) و یا “اکسترابد/تخت اضافه” ذکر شده باشد، در غیر اینصورت هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرسوم مستقیما در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد. ممکن است اتاق سه تخته با اتاق دو تخته از نظر سایز و اندازه اتاق یکی باشند، انتخاب اینکه اتاق مشمول کدام یک از موارد مذکور می‌گردد، بستگی به میزان ظرفیت و شرایط هتل در زمان تحویل اتاق به مسافر دارد، کارگزاری ISTbooking در این خصوص مسئولیتی جهت پاسخگویی نخواهد داشت.

10.قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای 4 سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد.کارگزاری ISTbookinghotel هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

11. هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن بستگی به قوانین هتل به شرایط هتل بستگی دارد:

در صورتی که مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ،کلیه هزینه‌های مربوط دریافتی جهت رزرو هتل همانند قوانین کنسلی محاسبه می‌گردد.

    برخی هتل‌ها از لحظه خرید غیر قابل استرداد هستند.

    برخی هتل‌ها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد هستند.

    و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می‌شود. برای اطلاع از آن قبل از رزرو هتل  با بخش رزرو کارگزاری هماهنگ نمایید.

12.چنانچه مسافر ممنوع‌الخروج بوده و یا در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت به فرودگاه به مسافر برگشت داده شود، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص و رزرو هتل متوجه کارگزاری نخواهد بود.

13.رعایت اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر و همچنین رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می‌تواند نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی باشد. لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی یا مواردی که احیاناً در کشور مقصد غیر‌مجاز بوده ، بر عهده مسافر خواهد بود.

14.درصورتی که مسافران به صورت گروهی یا خانوادگی اقدام به رزرو هتل نمایند و یکی از مسافران به هرنحوی نتواند از خدمات رزرو شده استفاده نماید (اعم از اینکه صدور ویزا و یا بلیط هر یک از مسافران رد یا با تأخیر مواجهه گردد) شرایط استفاده از خدمات برای سایر مسافران کمافی‌السابق خواهد بود و در صورت عدم استفاده آنان از خدمات هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود. قابل ذکر است شخصی که مدارک را برای کارگزار ارسال میکند در مسافرت‌های گروهی یا خانوادگی اقدام به ثبت نام می‌نماید و یا قرارداد گشت‌های خارجی به نمایندگی از سایر مسافران منعقد می‌نماید، به عنوان نماینده مسافران شناخته خواهد شد و هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه صرفا از طریق نماینده مسافران امکان‌پذیر است. کارگزاری هیچگونه مسئولیتی در قبال پاسخ به سایر مسافران نخواهد داشت.

  • پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر است.

15. حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال، کارگزاری مسئولیتی ندارد.

16.در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت‌ها از مسافر دریافت خواهد شد. برخی هتل‌ها مبلغی را تحت عنوان وجه تضمین (Deposit) از مسافر اخذ می‌نمایند تا در صورت بروز هرگونه خسارت از سوی مسافر از محل وجه تضمین دریافتی نسبت به جبران خسارات وارده اقدام نمایند.

17.کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر و شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات ورودی بر عهده مسافر است.

18.در صورتی که عدم پذیرش مسافر توسط هتل منتخب به دلایلی غیر از دلایل منتسب به مسافر صورت پذیرد. کارگزاری تمام تلاش خود را جهت رفع موانع موجود بعمل می‌آورد، در صورت عدم رفع، کارگزاری هتل مناسب دیگری را در کمترین زمان ممکن با همان شرایط برای مسافر انتخاب و جایگزین می‌نماید.

19.اطلاعات مندرج در وب سایت کارگزاری ISTbookinghotel  در خصوص اطلاعات هتل‌ها، توسط همان هتل و یا تامین‌کنندگان آن تهیه و ارایه گردیده است، این اطلاعات اعم و نه محدود به موقعیت، امکانات و سرویس های اتاق‌ها ، نقشه و تصاویر هتل‌ها، قیمت‌های به روز شده است. کارگزار تمام تلاش خود را جهت ارایه صحیح اطلاعات ماخوذه خواهد داشت اما در خصوص صحت اطلاعات ارایه شده از سوی هتل‌ها و یا تامین‌کننده‌ها مسئولیتی نخواهد داشت. جهت کسب و اطلاعات بیشتر مسافر می‌تواند با  پشتیبانی تماس حاصل فرماید.


اطلاعات مربوط به هتل‌ها، توسط هتل‌ تولید می‌شود. این اطلاعات شامل ستاره، قیمت‌، موجودی اتاق‌ها، قوانین کنسلی، ظرفیت اتاق‌ها است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل است.

20.شماره اتاق، طبقه و مواردی از این دست، هنگام ورود بر اساس موجودی هتل و در لحظه تخصیص داده می‌شود؛ مسافران می‌توانند موضوعات و مطالب مد نظر را هنگام رزرو بیان نمایند تا در صورت امکان و موافقت هتل، کارگزاری سرویس مورد نظر را حدالمقدور برای مسافر فراهم آورد.

قیمت اتاق اعلام شده از کارگزاری بابت اتاق های استاندارد میباشد . برای رزرو اتاق های رو به دریا یا تراس دار و یا سایر اتاق های هتل قبل از رزرو با مسئول رزرو کارگزاری هماهنگ کنید.

21.بدیهی است رزرو هتل استانبول فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شب‌های درخواست شده طبق مواردی که در واچر ذکر شده است، است. مسافر می‌بایست به هنگام رزرو هتل به مشخصات و خدمات هتل توجه نموده تا هتلی متناسب با خدمات درخواستی رزرو نماید. خدماتی همچون  حمل و نقل بین شهری پارکینگ و یا اجاره‌ی خودرو و... خارج از خدمات ارایه شده از سوی کارگزاری است. همچنین قوانین هتل‌ها در خصوص مینی بار متفاوت است و معمولا جزء خدمات اضافه محسوب گردیده و جهت ارایه خدمات مذکور هزینه اضافه توسط هتل از مسافر دریافت می‌گردد.

22.بلافاصله پس از دریافت واچر مشخصات را چک نمایید در صورت مغایرت با درخواست شما بلافاصله آن را با بخش رزرو کارگزاری درمیان بگذارید.

مسئولیت چک کردن تاریخ اعتبار پاسپورت و مشخصات درج شده در پاسپورت به عهده مسافر است و کارگزار مسئولیتی از این بابت ندارد.

با تشکر از اینکه ما  را به عنوان کارگزار رزرو هتل های استانبول انتخاب کردید.